به وب سایت ما خوش آمدید

شنبه تا پنج شنبه

9 صبح الی 6 عصر

لیست مقالات

قیمتهای تری دی پانل

ژانویه 9, 2017 0 Comments قیمت تری دی پانل

ـ حرکت نازل بصورت جلو به عقب زاويه برخورد را عوض مي کند و باعث اتلاف مصالح مي شود .

ـ نازل هرگز نبايد بيش از ۴۵ درجه از سطح مورد نظر زاويه بگيرد . در صورتيکه نازل با زاويه خيلي بيش از عمود بر سطح قرار گيرد ، بتن پاشيدني یا شاتکریت شده چين مي خورد و ايجاد سطوح ناهموار و بافت موجي مي کند . اين کار علاوه بر ضايع کردن مصالح ، باعث تخلخل و غير يکنواختي بتن پاشيده شده نيز مي شود .

ـ بتن پاشي یا شاتکریت هرگز نبايد به کنج ختم شود .

ـ زاويه نازل نسبت به سطح ديوار بايد حدود ۹۰ درجه باشد در غير اينصورت مصالح بازگشتي افزايش و تراکم و مقاومت بتن تا حد محسوسي کاهش مي يابد . در داخل کنج ها پاشش روي نيمساز انجام مي شود تا اتلاف مصالح و تخلخل به حداقل برسد .

ـ فاصله بهينه نازل تا سطح مورد پاشش بين ۵۰ تا ۸۰ سانتيمتر مي باشد . در صورتيکه فاصله از اين مقدار  قیمت تری دی پانل بيشتر شود باعث افزايش مصالح بازگشتي و کاهش مقاومت و تراکم خواهد شد . در صورتيکه فاصله از اين حدود کمتر شود باعث افزايش مصالح بازگشتي خواهد شد ولي کاهش تراکم و مقاومت را در پي نخواهد داشت . بايد توجه داشت که در اثر اين کاهش فاصله ، شخص بتن پاش در معرض اصابت ذرات بازگشتي مي باشد .

ـ به عنوان يک ارزيابي چشمي اگر بتن پاشيدني یا بتن شاتکریت روي شبکه ميلگرد جوش شده بچسبد نشان دهنده دور بودن بيش از حد نازل و يا کم بودن سرعت آن است . جمع شدن تدريجي بتن در پشت شبکه نشان دهنده بتن پاشي یا شاتکریت  صحيح مي باشد .

ـ بتن پاشي  یا شاتکریت ديوار نبايد از بالا به پايين صورت پذيرد ، اين عمل تا حدود ۶۰ تا ۸۰ سانتيمتري از بالاي ديوار ادامه يافته . عمل بتن پاشي یا شاتکریت از کنج ديوار و سقف به سمت پايين انجام مي گيرد .

ـ يک لوله دمنده هوا در طول عمل پاشش یا شاتکریت بايستي مورد استفاده قرار گيرد تا از انباشتگي مصالح روي سطوح جلوگيري نمايد . در صورتيکه امکانات استفاده از اين سيستم وجود نداشته باشد بايد يک تخته چوبي يا يونوليت جلوتر از بتن پاشي یا شاتکریت حرکت کند تا مواد اضافي از بتن پاشي  یا شاتکریتروي ديوار نچسبد .

ـ مهارت فرد بتن پاش در کيفيت و مقاومت و تخلخل و تراکم بتن پاشيدني بسيار موثر مي باشد ، لذا بايد قبل از شروع بتن پاشي یا شاتکریت به فرد پاشنده بتن آموزش لازم داده شود و سپس مورد آزمايش قرار گرفته و از نمونه هاي پاشيده شده توسط وي مغزه گيري و ديگر آزمايشات بعمل آيد تا نحوه پاشيدن وي اصلاح گردد .

مالاحظات اجرایی و جرییات ساخت و نصب سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel

 

ملاحظات اجرایی پی ( شالوده )

ضوابط کلی عملیات اجرایی پی (شالوده) سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel مشابه سازه های بتن آرمه معمولی هستند.

پی سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel باربر به طور عمده از نوع پی نواری یا پی گسترده می باشند.

میلگردهای انتظار لازم برای اتصال به آرماتور دیوارها باید حالت ایستا، قائم و شاقول داشته باشند و در حین بتن ریزی از راستای خود خارج نشوند. برای این کار معمولا از دو مهار در راستای طول پی و بالای آن استفاده می شود که میلگردهای انتظار به آنها متصل می شوند. میلگردهای انتظار باید در فاصله بین لایه عایق و شبکه فولادی  تری دی پانل قرار گرفته و به سمت شبکه فولادی پانل متمایل باشند.

در این بند ملاحظات اجرایی و روش های نصب پانل های دیواری و سقفی، و تاسیسات ساختمان در سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel ارایه می شوند.

 نصب پانل های دیواری تری دی پنل 3D Panel

در ابتدای نصب پانل های دیواری تری دی پنل باید یک پانل در منتهی الیه گوشه یک دیوار خارجی به عنوان پانل مبنا نصب و شاقولی گردد.

این پانل به عنوان مبنای نصب دیوارهای هم راستا و عمود بر خود می باشد.

در محل اتصال دو دیوار عمود بر هم، اتصال گوشه، میلگرد های اتصال U شکل در محل تقاطع باید به نحوی قرار گیرند که مشابه خاموت بسته عمل نمایند.

در محل اتصال پانل های دیواری با پی باید حدود ۵۰ میلیمتر از هسته عایق برداشته شود.

برای تامین پوشش بتنی میلگرد های انتظار پی ، در حالتی که قطر میلگرد انتظار به حدی بزرگ باشد که ضخامت بتن پاشیده در جهت داخل پانل کمتر از مقدار پوششی بتنی مجاز باشد، لازم است پشت مسیر آنها به وسیله دمنده حرارتی یا هر وسیله مناسب دیگر با تایید مهندس ناظر لایه عایق برداشته شده تا پوششی بتنی لازم تامین و پشت میلگرد ها با بتن کاملا پر شود.

لازم است نحوه قرار گیری تار و پود شبکه اتصال دو تری دی پانل دیواری مجاور یکدیگر به گونه ای باشد که تارها و پودهای شبکه و پانل یک در میان داخل هم قرار گرفته به نحوی که حداکثر ضخامت بتن پوششی به دست آید.

پشت بند و مهاری برای تامین پایداری تری دی پانل های دیواری، باید در فاصله حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتری از بالای دیوار و به فاصله افقی حداکثر سه متر از یکدیگر قرار گیرند.

محل اتصال پشتبند و  تری دی پانل دیواری باید حداقل سطح را داشته باشد تا ناحیه فاقد بتن پاشیدنی به کمترین مقدار ممکن برسد، به این منظور استفاده از پشتبند با مقطع دایره ای توصیه می شود. در محل هایی که دیوارها نزدیک به هم قرار دارند، نظیر سرویس های بهداشتی، ممکن است نیاز به پشتبند مهاری نباشد. در این حالت باید به نحوی مناسب و با تایید مهندس ناظر دیوارهای نزدیک به یکدیگر مهار موقت شوند.

برای جلوگیری از ایجاد ترک دور بازشوها لازم است از توری های آماده به کار رفته در شبکه دیوارهای تری دی پانل اصلی استفاده شود. این توری ها دور تا دور بازشو تعبیه می شوند.

لازم است کادر کاذب چارچوب های در و پنجره پیش از بتن پاشی و همراه با نصب پانل در محل نهایی خود، قرار گرفته باشند.

پس از نصب پانل ها باید شمشه های صاف و مقاوم در فواصل مناسب (حدود یک تا دو متر) به صورت عمودی روی پانل ها، به صورت موقت، نصب شوند به طوری که لبه بیرونی آنها هم سطح لبه خارجی بتن پاشیده باشد. این شمشه های موقت پس از عملیات شمشه کشی از سطح بتن تازه برداشته میشوند. استفاده از شمشه های افقی با رعایت دقیق زمان برداشتن آن از سطح بتن تازه بلامانع است.

Rate this post
ما را در شبکه اجتماعی دنبال کنید

نظرتان را بنویسید:

با ما در تماس باشید

شرکت پلاستو فوم به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو شما می باشد

شماره تماس

0263670022

ایمیل ما

info@3dpmco.com

Call Now Buttonتماس فوری