به وب سایت ما خوش آمدید

شنبه تا پنج شنبه

9 صبح الی 6 عصر

لیست مقالات

استفاده از فوم سقفی در ساختمان

آگوست 12, 2020 0 Comments فوم سقفی , یونولیت
دلایل استفاده از فوم سقفی در ساختمان سازی

دلایل استفاده از فوم سقفی در ساختمان سازی

در سال های اخیر  استفاده از فوم سقفی بیش از پیش در عملیات ساختمان سازی در ایران استفاده می شود، که دليل این امر را می توان وزن اندک و مقرون به صرفه بودن این روش برای انبوه سازان دانست.

وزن هر بلوك سيمانی به کار رفته در ساختمان سازی تقریبا ۱۵ كيلوگرم می باشد، و این در حالي است كه وزن فوم سقفی بسيار اندک بوده و در حالت کلی سبب پايين آمدن وزن ساختمان مي گردد.

استفاده فوم سقفی ساختمان

استفاده از فوم سقفی استاندارد در سال های اخیر در کشورمان به عنوان قالب بتن در سقف های تیرچه بلوکی بسیار به کار برده می شود. از این محصول به فرم مکعب مستطیل هایی با ابعاد ۲۵*۵۰*۲۰۰ استفاده می کنند. چگالی یا دانسیته یونولیت سقفی استاندارد برابر با ۱۲ در نظر گرفته می شود و مزایای فوق العاده ای نسبت به استفاده از سایر مصالح جایگزین به همراه دارد.

پوشش نسوز موجود در زير و روی فوم سقفی در صورت ایجاد حریق در ساختمان، مقاومت بیشتری در برابر حرارت از خود نشان می دهند. ايمني مجتمع های مسكونی در مقابل آتش سوزی از جمله مواردی است كه بایستی از لحاظ ايمني شهري بسیار به آن دقت شود.

دلایل استفاده از فوم سقفی در ساختمان سازی

مراحل نصب فوم سقفی

به منظور نصب فوم های سقفی، تیرچه ها را روی سقف مابین تیرآهن ها با فاصله تقریبی ۵۰ سانتی گذاشته و پس از آن فوم سقفی را وسط این تیرچه ها جای می دهند تا به طور تمام و کمال سقف ساختمان را بپوشاند. پس از اتمام مرحله ی بلوک گذاری میلگردها را بر روی سقف می گذارند تا روی بلوک های یونولیتی را پوشش دهد و در نهایت بتن ها را روی سقف می ریزند. برای این کار نیز نخست به شکل دستی و سپس با دستگاه غلتکی سیمان های موجود بر روی سقف را صیقل می دهند. سیمان ریخته شده کلیه درزها و روی بلوک های یونولیتی را پوشانده و سقف را محکم میکند. مراحل نصب فوم سقفی   از جمله مزایای استفاده ازاستفاده از  فوم سقفی در عملیات ساختمان سازی میتوان به موارد زیر اشاره نمود: –  کم بودن وزن بلوکهای فومی و در نتیجه کمتر شدن  وزن کلی و نهایی ساختمان – سایز تیرچه و ستون ها  کمتر شده و در نتیجه کاهش قابل توجهی در مصرف آهن و فولاد مشاهده می شود. –  کاهش میزان حجم بتن به کار رفته در ساختمان سازی –   استحکام در برابر زمین لرزه –  عایق بسیار خوب صوت و حرارت –  سهولت در حمل و استفاده و صرفه جویی قابل توجه در زمان اجرا به منظور نصب فوم های سقفی، تیرچه ها را روی سقف مابین تیرآهن ها با فاصله تقریبی ۵۰ سانتی گذاشته و پس از آن استفاده از فوم سقفی را وسط این تیرچه ها جای می دهند تا به طور تمام و کمال سقف ساختمان را بپوشاند. پس از اتمام مرحله ی بلوک گذاری میلگردها را بر روی سقف می گذارند تا روی بلوک های یونولیتی را پوشش دهد و در نهایت بتن ها را روی سقف می ریزند.  
Rate this post
ما را در شبکه اجتماعی دنبال کنید

با ما در تماس باشید

شرکت پلاستو فوم به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو شما می باشد

شماره تماس

0263670022

ایمیل ما

info@3dpmco.com

Call Now Buttonتماس فوری