به وب سایت ما خوش آمدید

شنبه تا پنج شنبه

9 صبح الی 6 عصر

دیوار پیش ساخته

دیوار پیش ساخته :

دیوار پیش ساخته یک گزینه ایده آل برای جایگزینی دیوارهای بتونی و سنتی میباشد که براحتی قابل نصب بوده و با استفاده از آن وزن ساختمانها به طرز قابل توجهی کاهش میبابد و سرعت ایجاد سازه هم افزایش زیادی پیدا میکند.

چرا دیوار پیش ساخته؟؟

دیوار پیش ساخته بعنوان یکی از مصالحی میباشد که بعنوان جایگزینی برای مصالح ساختمانی اعم از آجر سیمان و گچ میباشد. اگر به دنبال پاسخ سئوال چرایی استفاده از این مصالح ساختمانی از بابت قیمت هم باشید لازم است بدانید همچنین از مزیت های استفاده از دیوار های پیش ساخته مقرون به صرفه بودن آن هاست.

دیوار پیش ساخته , دیوار پیش ساخته عایل صوت , دیوار پیش ساخته عایق حرارت

دیوار پیش ساخته براحتی و با کمی تحقیق حتی یک فرد غیر آشنا به صنعت ساختمان هم میتواند تفاوت ها و مزایای استفاده از دیوار پیش ساخته را متوجه شود. عایق صوت و عایق حرارت بود در کنار تسریع در عمل دیوار چینی یکی از مزایای استفاده از دیوار های پیش ساخته از زیرا دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای آماده سازی مصالح و آجر چینی نیست, از عمده مزایا و برتری های پانل های پیش ساخته به مصالح صنتی میتوان به موارد زیر ااره کرد:

پس از اتمام کار نیازی به روکاری و سفید کاری وجود ندارد بلکه دیوار های پیش ساخته به صورت پیش فرض کاملا پوشیده شده از گچ و یا سیمان سفید هستند.

سطوح دیوار پیش ساخته کاملا هم صاف و هموار و صیقل هستند.

پانل های پیش ساخته دارای وزن بسیار پایینی هستند.

که این ویژگی انرا از سایر مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی متمایز میسازد.همچنین حمل و نقل ان به راحتی انجام پذیر میباشد.

دیوار پیش ساخته

به طور معمول دیوار های پیش ساخته برای راحتی کار مورد استفاده قرار میگیرد همچنین بکار گیری دیوار پیش ساخته موجب تسریع در عمل ساخت و دیوار چینی میشود. به طور معمول از دیوار های پیش ساخته برای ساخت انباری در پشت بام ها و یا پارکینگ منازل استفاده میشود. دیوار پیش ساخته بتنی

گروه ساختمانی مهندس سپهری با سالها فعالیت در تولید و عرضه متریال نوین ساختمانی در کنار شماست

بررسی مزایا و معایب در قیاس با متریال های مشابه

دیوار پیش ساخته دارای وزن پایینی هستند و در مقایسه با سایر متریال مشابه و مصالح بسیار سبک میباشند و روکش آنها گچ میباشد.دیوار های گچی را میتوان به صورت بلوک های گچی تهیه نمود و مکانیزم تولید آن در کارخانه بدین صورت میباشد که از مخلوط آب و گچ متریال آن ساخته میشود و در قالب های مخصوص با اندازه های مختلف قالب بندی میشود.این بلوک های گچی دارای سطح کاملا صاف و هموار میباشد که این امر بدن دلیل میباشد که پس از دیوار چینی و اتمام کار نیازی به صیقل دادن و سفید کردن مجدد دیوار نباشد.

دلایل استفاده از متریال پیش ساخته در ساختمان سازی:

از دلایل استفاده از دیوار های پیش ساخته میتوان به کاربرد ان در هر مکانی از جمله منازل و فضا های مسکونی اشاره کرد اما باید درنظر داشت که این بلوک ها مناسب هر شرایط اب و هوایی نمیباشد برای مثال میزان رطوبت مباید از ۶۰%بیشتر باشد. همچنین دمای هوا هم نباید از ۵۰۰درجه سانتی گراد تجاوز کند زیرا موجب تغییرات در حالت فیزیکی بلوک ها میشود.

مزایای استفاده از دیوار های پیش ساخته:

دیوار پیش ساخته

.اقتصادی و مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر محصولات

.حمل و نقل اسان و وزن سبک

دیوار پیش ساخته مقاومت و استحاکم بالا

این نوع از دیوار پیش ساخته مناسب با اکثر شرایط های آب و هوایی و اقلیمی

این دیوار عایق حرارتی مناسبی است

دیوار های پیش ساخته نصب سریع و آسانی دارند

نصب دیوار پیش ساخته

اگر از زاویه شرایط نصب به این محصول نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که دیوار پیش ساخته را میتوان براحتی مانند قطعات پازل به یکدیگر متصل نمود همچنین هریک از بلوک های گچی دارای کام و زبانه میباشد.همچنین میتوان گفت از دیگر مزایای دیوار های پیش ساخته حذف مصالح ساختملنی نظیر سیمان و ماسه و همچنین اجر و تیر اهن اشاره کرد که حذف هر کدام از این عناوین موجب کاهش هزینه ها تا حد بسیار بالایی میشود و موجب کاهش وزن و سبک تر شدن هم میشود. بنابراین هنگامی که شما از بلوکهای گچی یا بتونی برای دیوار کشی استفاده میکنید دیگر نیازی نیست از تیرآهن استفاده کنید که این موجب حذف عمل جوشکاری میگردد زیرا این عمل هزینه هنگفتی را برای شما رقم میزند به این دلیل که انرژی برق زیادی صرف ترانس های برق جوشکاری میشود.

این دیوار ها عایق بسیار مناسبی در برابر صوت و صدا میباشد و نصب آن تا حد بالایی میتواند از نفوذ صوت جلوگیری کند.

دیوار های پیش ساخته بعنوان عایق هم در ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد و نصب میشوند به عنوان مثال عایقی مناسب جهت جلوگیری از ورود و نفوذ گرما و سرما و همچنین عایقی جهت جلوگیری از ورود آلودگی صوتی میباشد. از مزیت های دیگر دیوار های پیش ساخته مقاومت آن در برابر آتش و حریق نیز میباشد.همچنین نصب این نوع از دیوار ها نیز بسیار ساده میباشد و نیازی به داشتن دانش فنی و مجرب بودن نیست.

خرید دیوار پیش ساخته

همانطور میدانید دیوار پیش ساخته یکی از برترین و نوین ترین مصالح در جهت ساختمان سازی میباشد که در حال حاظر خواهانن زیادی را در صنعت ساختمان دارد. یکی از دلایل این برتری قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با سایر مصالح اعم از گچ و سیمان و آجر میباشد. دیوار پیش ساخته دکوراتیو همچنین طرفداران دیوار پیش ساخته به طور معمول پیمانکاران ساختمانی میباشد که به طور عمده اقدام به خرید دیوار پیشش ساخته میکنند. کارگاه ها و کارخانه جات بسیاری در زمینه تولید این نوع از دیوار ها وجود دارند و پیمانکاران جهت کاهش هزینه های خود اقدام ه خرید دیوار پیش ساخته از آنها مینمایند.

دلایلی که خرید این محصول را توجیه پذیر میکند:

یکی از دلایل خرید دیوار پیش ساخته کاهش هزینه های مربوط به مصالح مصرفی در ساختمان سازی میباشد که علاوه برر این موضوع نصب آسان آن میباشد.همچنین خاصیت جلوگیری از نفوذ آلودگی صوتی و عایق گرما و سرما از ویژگی های بارز آنن میباشد. همانطور که میدانید در بناهای قدیمی بدلیل حجم بالای مصالح پی ساختمان باید وزن بسیار بالایی را نگهداری میکرد که پس ازز گذشت چندین سال و فرسوده شدن این مصالح فشار بسیار زیادی را به پی ساختمان وارد میکرد. اما در گذر زمان و با طراحی و تولید دیوار پیش ساخته قسمت اعظمی از چنین مشکلاتی حل شد زیرا این نوع از دیوارها دارای وزن بسیار پایینی میباشد که به هیچ عنوان فشار به پی اصلی ساختمان وارد نمیکند که این امر موجب تاخیر در فرسودگی زودرس ساختمان ها و بناها میگردد. همچنین یکی از مهم ترین و بارز ترین مزیت های بکارگیری دیوار های پیش ساخته تسریع در عمل دیوار چینیی میباشد.

توصیه های خرید به پیمانکاران ساختمانی

در آخر به این موضوع میپردازیم که خرید دیوار پیش ساخته علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها میتواند شرایط مناسبی را جهتت ساخت و ساز به پیمانکاران ارائه دهد و باعث تسهیل و همچنین تسریع کار آنها گردد.

تولید و ساخت دیوار پیش ساخته , تولید دیوار آماده:

فرایند تولید این نوع از دیوار پیش ساخته یا دیوار آماده بر حسب اینکه به منظور استفاده داخلی است یا خارجی و متریال پایه بکار رفته در آن متفاوت است . برخی از انواع دیوار های آماده یا پیش ساخته دارای یک لایه عایق از جنس یونولیت نسوز میباشند که بین دو لایه مشبک جهت نگهداری و استحکامم بیشتر آن در نظر گرفته شده است قرار میگیرد همچنین پس از نصب آن ها توسط شاتکریت عملیات بتن پاشی روی سطح آن انجام میشود. اما برخی از دیوار های پیش ساخته کاملا بتونی میباشد و از عرض و ارتفاع خاصی نیز پیروی میکند که جهت استفاده و دیوار کشی های اراضی و زمین ها به کار میروند.

تولید برای کاربردهای ویژه

تولید دیوار های پیش ساخته به طور معمول جهت ساخت انباری در پشت بام ساختمان ها و یا پارکینگ ها استفاده میشود همچنین جهت اسکان کوتاه مدت و موقت کارگران ساختمانی میتوان از دیوار های پیش ساخته مکانی را با سرعت بالا و در کمترین زمان ممکن ساخت. فروش دیوار پیش ساخته آماده در تهران به طور معمول در کارگاه ها و کارخانه جات جهت ساخت انبار برای قرار دادن لوازم و تجهیزات از دیوار های پیش ساخته استفاده میشود.همچنین دیوار های پیش ساخته بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.همچنین دارای خاصیت ضد زلزله نیز میباشد.و در نصب آن نیازی به بکارگیری از تیر آهن و یا میلگرد نیست زیرا دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه میباشد.نحوه نصب این نوع از دیوار ها بدین صورت میباشد که قطعه های آن دارای حالت نر و ماده میباشد که به یکدیگر متصل میشود و درزهای آن بوسیله گچ و یا رنگ پوشیده میشود تا سطحی صاف و صیقلی را نمایان کند.

متریال پایه تولید

دیوار های پیش ساخته نیز از مواد اولیه و متریال خاصی تشکیل شده اند به طور مثال برخی ازآن ها از گچ ساخته شده اند و برخی ازآن ها بتونی هستند که نمونه بتونی این دیوار ها از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

پنل ۳بعدی دیواری

همانطور که در مطالب و مقالات قبلی ذکر شد تری دی پنل بعنوان یک دیوار پیش ساخته در نظر گرفته میشود و در صنعت ساخت و ساز ساختمان کاربرد بسیار بالایی نیز دارد اما تری دی پانل منتهی به یک کاربرد و یک نوع نمیشود و دارای انواعع مختلفی میباشد که از جمله آنها میتوان به پنل سه بعدی دیواری اشاره کرد.همچنین از تری دی پنل ها در ساخت دیوار هایی ساختمان ها استفاده میشود. یکی از مهمترین مزیت های تری دی پنل لایه عایق آن میباشد که مانع از نفوذ صوت و آلودگیی صوتی و همچنین برودت هوا و رطوبت نیز میگردد . در واقع این لایه عایق از جنس فوم پلی استایرن میباشد که به عبارتی یونولیت نسوز و ضد حریق میباشد که در برابر حرارت از خود واکنشی جهت آسیب دیدن نشان نمیدهد. در واقع پنل های سه بعدی سالهاست که در صنعت ساختمان بکار گرفته میشود و تا حدی توانسته است روش ساخت و سازز را از حالت سنتی به روش نوین و جدید تبدیل کند.از دیگر مزایای پنل سه بعدی و یا تری دی پانل میتوان به ایمن بودن آن در برابر عوامل محیطی همچون زلزله و ضربات اشاره کرد.همچنین سهولت در نصب و اجرای تاسیسات اکتریکی و مکانیکی را میتوان از مهمترین مشخصه های آن دانست.

دیوار پیش ساخته دکوراتیو

یکی از محصولاتی که در صنعت و حوزه دیوار های پیش ساخته قرار میگیرد پنل سه بعدی دیواری میباشد که به اصطلاح دکوراتیو نیز میگویند. این پنل های سه بعدی بعنوان اجرا دکوراسیون در دیوار ها و حتی سقف ها استفاده میشود. همانطور که از نام  پنل سه بعدی دیواری  پیداست به صورت سه بعدی و به اصطلاح لاتین تری دی میباشد که به نوعی برجسته نیز میباشد و برای دیوارهای منازل و همچنین راه رو های ساختمان های مسکونی و اداره جات بکار گرفته میشود. پنل سه بعدی دیوای توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای انواع محصولات تزینی دیوار اعم از کاغذ های دیواری و پتینه و بلکا و همچنین رنگ و نقاشی گردد.

پانل های دیواری دکوراتیو سه بعدی

پنل سه بعدی دکوراتیو دیواری نیز بسیار سبک میباشد و دارای قابلیت شستشو نیز میباشد که بعنوان یکی از ویژگی های بارز آن درر نظر گرفته میشود. اما این نوع از دیوار ها علاوه بر زیبایی میتوانند بعنوان یک لایه عایق جهت عدم نفوذ صوت و رطوبت نیزز استفاده شوند. همچنین پنل سه بعدی دیواری امروزه بعنوان یکی از ممترین ملزومات در جهت زیباسازی و همچنین دکوراسیون منازل بکارر میرود که یکی از برترین ویژگی های آن قیمت مناسب میباشد و همچنین تسریع و سهولت در نصب میباشد.ما را در شبکه اجتماعی دنبال کنید

با ما در تماس باشید

شرکت پلاستو فوم به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو شما می باشد

شماره تماس

0263670022

ایمیل ما

info@3dpmco.com

Call Now Buttonتماس فوری